mandag 28. juni 2010

Ting jeg bare har ett bilde av

Jeg har laget endel ting i løpet av årene. Ofte gaver, som blir pakka inn og gitt bort så fort de er ferdige. Mange av tingene har jeg ikke bilde av i det hele tatt, og noen av tingene har jeg bare ett bilde av, kanskje tatt med mobilen i forbifarta.

Denne apen lagde jeg i julegave, pakket den inn og så forsvant den på veien. Var vel tollerne i USA som likte den så godt eller no. Men vognteppet kom heldigvis frem. Apeoppskriften har jeg laget selv, men oppskriften til babyteppet finner du i boka Hekleglede av Frida Ponten. Jeg har ikke boka selv fordi oppskriften sto på trykk i et blad, men kanskje det er andre fine ting i boka også?

Denne kransen gav jeg riktignok til meg selv, men har aldri tatt et ordentlig bilde av den likevel. Inspirasjonen fikk jeg Her men istedet for å bruke de fine julekulene mine tok jeg en tur på IKEA istedet. Et tips er å gjøre det etter jul, da er kulene skikkelig billig (for du trenger endel....)
Denne ene tøffelen rekket jeg opp igjen. Kan ikke helt huske eller forstå hvorfor? Brukte en kombinasjon av flere tøffeloppskrifter.

Strikka de lilla tøflene i gave til mamma sist bursdag, og de grå til en venninne, og sånne blir det flere av! Oppskriften heter French press felted slippers, og den kan kjøpes på Etsy.

Dette er lomma på et forkle jeg sydde i gjennomsiktig voksduk i julegaver et år... Og den lille apen er en bursdaggave.


Den blå puta er en intern greie, det er koder til personsøker som vi brukte på ungdomsskolen. Åh herreGUD som jeg ønsket meg en sånn rosa personsøker... Og den rosa gaven var en innflytningspresang. Snart skal jeg lage en helt lik til meg selv, fordi jeg mangler en sånn i sofaen merker jeg. Mønsteret til puddelen lastet jeg ned (gratis) på Ful Design

2 kommentarer:

  1. Jeg kan garantere for at både puten, kjøkkenforkleet og tøflene er flittig i bruk!

    Hilsen en takknemling venninne som får de hun ønsker seg :)

    SvarSlett
  2. Fantastisk skjønn heklet ape. Synd den ble borte på veien! Utrolig fin blogg du har! Den vil jeg nok følge med på. :)

    SvarSlett