tirsdag 24. august 2010

Pakke, pakke, pakke!

Jeg syns alt jeg gjør om dagen er å pakke inn pakker. Jeg begynte jo på et nokså ambisiøst prosjekt som gikk ut på å pakke inn alle pakkene deres så fint så fint, men nå innser jeg at dette blir litt VEL krevende. Og kanskje jeg må krype til korset og gå tilbake til boblekonvolutter igjen:(  Jeg tror tiden jeg bruker på all innpakkingen heller burde gå til hekling. Eller til å vaske på badet, hvis du spør en viss annen person.... Jeg har pakket inn 23 pakker til nå denne måneden, med hele 42 rangler oppi!

Her er de seks pakkene som står klare slik at mannen skal huske å ta dem med til postkassa på vei til jobb i morgen. God tur til ranglene!

5 kommentarer:

  1. Oioioi, det var mange gitt......hvor lang tid tar du egentlig på å hekle ranglene?

    Jeg satte meg ned for å prøve ut amigurumi i dag, men ga opp, hadde for tykk nål og fant ikke nål 2 i alt pinnekaoset mitt.
    Hvilket garn og heklenåltykkelse bruker du for å få det tett nok i maskene? ;)

    SvarSlett
  2. Det varierer litt, jeg har ikke tatt tiden på alle, men vet jeg gjetta at pingvinrangla tok ca 2 timer, og da jeg tok tiden brukte jeg presis 120 minutter. Det som tar mest tid er all monteringen. På pingvinen er det to øyne, to vinger (eller ører, som barn kaller dem), og to bein som alle skal sys skikkelig godt fast.

    Heklenål nr 2 høres veldig smått ut. Når jeg hekler med ullgarn bruker jeg som regel 3,5. Og bomull bruker jeg nr 3. Jeg bruker faktisk treern uansett om jeg bruker gjestal bomull sport eller om jeg bruker de litt tykkere garntypene. Et tips er å bruke en lys farge i starten fordi da er det litt lettere å se hver enkelt maske. Med sort er det nesten umulig, for eksempel. Hva tenkte du å lage? Det finnes mange måter å lage en "adjustable ring", jeg har funnet min metode og driter i det som står i oppskriftene. Du finner sikkert mange filmer på youtube!

    SvarSlett
  3. Det er jo SÅ hyggelig å få en fint innpakket gave, men det tar tid ja. Skjønner godt at du vurderer boblekonvoluttene igjen! Her i huset er også mannen postansvarlig, og synes nok også at burde vaske litt istedet...

    SvarSlett
  4. Oj oj, du har litt av en jobb der!Boble i vei du, folk blir så glad for innholdet i pakkene allikevel:)

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett