torsdag 16. september 2010

Ekebergmarkedet comming up!

Helt siden jeg flytta til Oslo har jeg drømt om å dra på Ekebergmarkedet, men det har alltid kommet noe i veien. Jobbehelg, på reise, bryllup... Men i våres var jeg der, og jeg holdt på å dø. Jeg ringte mamma sporenstreks og sa at DU MÅ KOMME HIT! Synd at hun bor i kr.sand, men flaks at markedet arrangeres to ganger i året. Det er igjen duket for marked, det er på lørdag, og det åpner klokken 06 for de som er helt koko. Og mamma? Hun kommer i morgen kveld, sammen med pappa og stikksagen, med store ambisjoner om å ordne opp litt i heimen i tillegg til å dra på marked.

(Ekebergmarkedet er opprinnelig et marked for salg av deler til veteranbilder, men er nå ca 50/50 fordelt på gutteting og jenteting - altså biler/antikviteter - og altså det PERFEKTE markedet å ta med seg motvillige mannfolk som mener man ikke trenger flere ting (ugler).
I våres kjøpte jeg denne lille uglesparegrisen. Vær klog - spar, står det, men den er helt tom foreløpig.

Og dette er vel en gylden anledning til å vise frem denne perlen av en tegneserie som henger på tavla mi:

5 kommentarer:

  1. Ha ha ha, den grinte både jeg og kæresten af :P God tur på loppemarked!

    SvarSlett
  2. hihi den tegneserien er så morsom - gtror gemalen min ville ha samme ansiktuttrykk om jeg kom hjem med alle de fine ugletingene jeg finner og etter siste tur til malmø er det så mye jeg bare ville ha...men må jo begrense meg....

    SvarSlett
  3. Det år jeg boede på Nordstrand, elskede jeg ekeberg. især markedet :)

    SvarSlett
  4. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅh, jeg elsker ugler!!!De er fantastiske.Jeg vil dra!

    SvarSlett
  5. Haha! Den teikneserien var god!! Hadde nok passa litt på mange av oss bloggerar! Eg er òg glad i ugler, så eg lar ikkje sjansen gå frå meg om eg finn eit fint eksemplar..;-)

    Fin lørdagskveld til deg!

    SvarSlett