mandag 11. oktober 2010

Kjøkkenrevolusjon

Okei, kanskje revolusjon er å ta litt hardt i, men den lille jobben vi har gjort på kjøkkenet har ihvertfall medført en mye enklere hverdag for oss. Kjøkkeninnredningen vår er nemlig 2,80 meter høy (og enda er det en halv meter til taket!), så hver gang man skal ha noe i overskapene må man først opp på en krakk, og så må man balansere på kjøkkenbenken. Nå har vi fått noen flere benkeskap, og jeg kan f.eks få tak i telys ved å dra ut en skuff, istedet for å klatre til øverste hylle på 3 meter. Veldig fornøyd! Nå har jeg klart å bare oppbevare vaffeljern og stavmikser og sånt jeg ikke bruker så ofte helt oppe i høyden. Jeg har også ommøblert litt i skapene, sånn at alt er blitt mer praktisk.
Hyllepynten har jeg kjøpt på Designtorget, men det ser ikke ut som de har det lenger. Betalte ihvertfall 115 kroner for 5 meter, og smalt det opp med en gang jeg kom hjem fra butikken (den tapes bare på). For å si det sånn, så var ikke alle i husholdningen like begeistret for ideen som meg, men det henger der fortsatt og får ihvertfall meg i litt bedre humør hver gang jeg åpner skapet;)
Designeren heter Lotta Kühlhorn og har laget masse fint!

Elsker forresten den nyeste vasetilskuddet, den heter Egg Vase, produseres av Moooi, og er designet av Marcel Wanders. Jeg hadde aldri hørt om den før, men fant den da vi skulle bytte en gave fra bryllupet (et år etter...). Den hadde stått kjempelenge i butikken uten å ha blitt solgt (og det skjønner jeg godt, fordi den er helt IDIOTISK dyr!), så vi fikk den for et lite mellomlegg. Jippi!

Snart skal dere få se resten av kjøkkenet, må bare få kjøpt en lampe og litt hyller og sånn, og det er dessverre den type ting som tar lengst tid for oss...

I've started to rearrange everything in the kitchen cabinets, and there is room for so much more because of the new cabinets. Now I can store things closer to the floor, instead of balancing on a chair and on the countertop like I had to before. The shelving stickers designed by Lotta Kuhlhorn, and I also am in love with our new egg vase, designed by Marcel Wanders for Moooi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar