tirsdag 30. november 2010

Jeg er verdens heldigste!

Her ser dere meg - veldig glad!
Jeg fikk nemlig denne fantastiske genseren i posten i går, helt ut av det blå! Det var kusina mi Jenny som syns jeg skulle ha en uglegenser, så hun strikka en til meg. Wow, er det mulig å være så snill eller?! Ikke er det jul ennå og ikke er det bursdag, og ikke har jeg vært spesielt snill heller? Den sitter som et skudd, og den er vanvittig god og varm, men ikke minst er den så ekstremt fin at det nesten ikke går an. OG - knappene på uglene kommer fra gården hvor mamma vokste opp, og hvor jeg har etternavnet mitt fra, så det er omtrent så koselig gave som det går an å få!
Genseren har raglanfelling, som er min favoritt, og det kule er at armene bare smelter inn med genseren på grunn av ugleborden (som forresten går rundt hele genseren på baksiden også).

Jeg skjønner hvor mye garn som har gått med, og hvor lang tid det har tatt å lage denne skjønnheten her - og jeg er i nesegrus beundring og ekstremt takknemlig. Det er vel gleden med å gi gaver oss håndarbeidsfolk i mellom? Da vet man at det VIRKELIG blir satt pris på!

Her er Stivheks-Jenny i sin egen uglegenser:
Oppskriften finner du på ravelry, og det finnes en voksenmodell og en barnemodell. Lurer du på noenting om oppskriften anbefaler jeg at du besøker bloggen til Jenny og co og spør der :)

Igjen -  kjæreste Jenny, tusen milliarder takk!

9 kommentarer:

  1. Åååå, så heldig! Den var knallfin!!!

    SvarSlett
  2. OMG så heldig ;) Fytti da hadde nok jeg også hoppet i taket ja ;) Utrolig kult bilde forresten, hehe ;)

    SvarSlett
  3. Så uuuhuuutrolig fin! Forstår godt at du er hoppende glad;-)) Tror jeg må strikke meg en uglegenser selv, jeg - og hekle massevis av frukt og kaker til dukkehuset - inspirert av den fine isen og cookie'en som kom i posten i går fra Kaptein Biff. Tusen takk!! Jeg lager nok et lite innlegg om pakken som kom i posten fra deg, dersom det er greit for deg?

    SvarSlett
  4. Så heldig du har vært...utrolig nydelig genser:)
    Passet jo perfekt til deg:

    Ha en fin uke videre
    Ann-Charlotte

    SvarSlett
  5. Hei hege, blogg i vei! Fint heklamaten min kan glede noen andre, her hos meg ble de bare liggende i en pose skjønner du :)

    SvarSlett
  6. Ja du ER verdens heldigste!!! Fineste genseren! Og snilleste kusina!!

    Klem, Janni
    Duse Pasteller

    SvarSlett
  7. Å SÅ FIN!!! Skjønner godt at du er hoppende glad! Gratulerer så mye :)

    SvarSlett
  8. Ååå, den var utrolig fin!! Og satt som et skudd så det også ut til :)
    Heldige du!!

    SvarSlett
  9. Ååååå... jeg er SÅ glad i ugler. Den var kjempefin!
    Kjempemorsom blogg du har. Du er superflink!

    God natt fra Marit Månesaft :)

    SvarSlett