lørdag 25. juni 2011

Jeg har sydd en pung!

Når jeg skrev at jeg hadde lyst til å bruke bisebånd til ALT - ja da mente jeg det. Jeg fikk en liten rest etter kjolen, og det påvirket stoffvalget til denne lille pungen. Er den ikke veldig HandmadeVibeke-aktig i fargene? Men seriøst, hvorfor har ingen fortalt meg om bisebånd før?
Jeg sydde pungen etter dette mønsteret, det var veldig lettvint.  Jeg har lenge trengt en pung til å ha i veska som kan romme alt lurt jeg har hatt liggende i bunnen av veska. Da mener jeg paracet, ibux, nesespray, allergitabletter, plaster, gnagsårplaster, reisesyketabletter, clear eyes, ørepropper og slike ting som en god sykepleier har med seg til enhver tid. Haha, jeg er så kjerring at det nesten ikke går an! Snart kjøper jeg vel en pakke kamferdrops til å ha oppi der også. Uansett, nå kan jeg bare ta med meg pungen når jeg bytter veske. I like. Synd jeg ikke trenger tusen punger, for jeg har lyst til å sy tusen til. Nesten, ihvertfall.

8 kommentarer:

  1. Hei. Nå har jeg sett mye fint, og lest mye bra (du skriver så godt.) Jeg kan ikke ta sjansen på at du forsvinner igjen så jeg legger deg like godt til i blogglista mi. Hilsen Siri:-)

    SvarSlett
  2. Så fin den ble!! Den så ikke enkel ut i det hele tatt, men så er jeg veldig nybegynner på sying da.
    Jeg har sett bisebånd før, men har syntes at det ser så avansert ut. For meg er det liksom toppen over i en...

    Ja, enig at den er Vibeke i fargene :)

    Deilig solfylt lørdag te dæ Elise! Klæm

    SvarSlett
  3. Eg syns den var ganske Elise i fargane, eg. Stemmer ikkje det? :)

    I alle fall - superfin var den!

    Og bisebandet er verkeleg ein fin detalj som løftar resultatet eit hakk eller fem.. Har prøvd å gjere det samme med kroklisser/sikksakkband, og det vart også kjempefint! Men sjølvsagt litt nøyaktighetspirk for å få det jevnt. Det er det kanskje med bisebandet også? Eg er sjeldan i pirkehumør..men eg kan nok slå til i blant!

    Kjekt at du framleis er her!
    Klem
    Guro

    SvarSlett
  4. Så flott pung.Jeg liker også å ha med meg medisinske saker i sånn veske.Typisk oss sykepleiere!Kanskje jeg skal prøve å sy meg en sånn en.Takk for inspirasjon.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. bisebånd er tusen ganger lettere enn kroklisser og skråbånd til sammen. Du bare syr en rett søm og syr sammen de to lagene rett mot rett og så trylles bisebåndet ut når du er ferdig.

    SvarSlett
  6. Så utrolig fint det ble med bisebånd! Så flink du er som kaster deg ut på nye utfordringer :) Og hehe, den er veldig meg i fargene - jeg har nemlig en sminkepung som er nesten helt lik. Det eneste som mangler på min er bisebåndet :)

    Og du, den kjolen under her! Fantastisk! Akkurat sånn kjole jeg driver og leter etter i butikkene om dagen... Kanskje kanskje kansje hvis jeg plutselig får masse tid at jeg kaster meg utpå jeg også. Virkelig smashing altså! Og perfekt passform :)

    SvarSlett
  7. du, den kjolen syr du på notime! to timer og den er din, lett! Det er to for en-salg på cubus på singleter, angrer på at jeg ikke kjøpte flere, jeg trenger mange slike kjoler merker jeg!

    SvarSlett
  8. Snasen pung og ikke minst super kjole under her. Jeg vil også teste ut bisebånd! :-)

    SvarSlett