onsdag 14. mars 2012

Tøffel nummer tusen

Jeg trengte et par tøfler til å ha på jobben, noe av det beste med kontorjobb må jo være å slippe å gå med sko? Fremgangsmåten er som vanlig : mønster fra French Press Knits, 3 nøster med garn fra jeg husker ikke, men f.eks Vestlandsgarn fra Gjesdal funker fint, en runde i maskinen på 40 grader (ikke hurtigprogram). Superenkelt prosjekt som alltid. Eneste endringen jeg pleier å gjøre i mønsteret er at jeg legger til to ekstra runder på det tykkeste på "flappene".
Jeg har jo laget noen av disse nå, og blogget om dem alle sammen :  grønt, lilla, grått, blått og rosa. Knappene er gjenbrukt fra de gamle grønne tøflene mine som var det første paret jeg lagde.

13 kommentarer:

  1. Hold nu OP hvor de er søde! Det må da prøves! WAU

    SvarSlett
  2. iihh de er bare så fine! og dejligt materiale og god detalje med træ knappen
    x
    margit
    Creativ Tail

    SvarSlett
  3. De blir utrolig fine, disse tøflene dine!!

    SvarSlett
  4. så flotte tøfler;) for en flott jobb du må ha som kan ha slike flotte tøfler på beina;)

    SvarSlett
  5. Hvor ser de bare skønne ud. Og meget meget smukke!!

    SvarSlett
  6. Lager du slike på bestilling?? :) Og evnt hvor mye skulle du hatt for ett par i str 42?

    SvarSlett
  7. Takk takk dere :) Og gurimalla så mye trafikk fra pinterest!
    Er dessverre ikke lov å selge dem, men du kan jo strikke deg et par selv? Er veldig lett, og det kommer fra meg som stinker på strikking altså! Men det finnes også et heklemønster hvis det er enklere? søk på felted crochet slippers. Jeg har kjøpt begge på ravelry, men syns ikke de heklede ble like fine dessverre.

    SvarSlett
  8. lekre :) knappene gjorde seg

    SvarSlett
  9. De var supersøte!! Prikken over med knappene!!!

    SvarSlett
  10. Så søte! Slike fikk jeg veldig lyst på:-) Nå kan jeg ikke strikke, men det er gøy å hekle tøfler i alle fall, synes jeg:-)

    Klem

    SvarSlett
  11. Disse tøflene er bare supersøte!!:)

    SvarSlett
  12. Hei. WOW, så fin blogg du har! Kjempegod ide med bokmerkedypdykk! Håper det er greit at jeg gjør noe liknende i min blogg (selvfølgelig ikke med samme linkene). I går satt jeg i timesvis og surfet rundt på bloggen din, trykte videre på linker og KOSET meg skikkelig. TUSEN TAKK!!!! Skjønner godt at du har laget mange par av tøfflene, de er kjempesøte. Er så begeistret for bloggen din at jeg har blogget om den i min blogg. http://kranmajola.blogspot.com/search/label/Inspirasjon. Fortsatt GOD KREATIV PÅSKE!

    SvarSlett
    Svar
    1. tusen takk for fantastisk koselig tilbakemelding! Link i vei både om det ene og det andre!

      Slett