onsdag 6. februar 2013

Geometrisk krabbeteppe


De av dere som allerede følger meg på Instagram er sikkert allerede lei av dette teppet, men det driter jeg litt i, for jeg er litt stolt og vil gjerne vise det frem! Jeg fant det på Pinterest for noen uker siden, og ble hodestups forelsket. Jeg har aldri sydd lappeteppe før, men prøvde meg frem og ble ferdig på et vis.  Og nå har jeg bestilt meg overtransportør til symaskinen min, for det oppdaget jeg at jeg virkelig trenger... Mønsteret og fremgangsmåte finner dere HER.

Jeg syns hun som har laget mønsteret hadde valgt så fine farger at jeg kopierte det så godt jeg kunne. Alle stoffene er fra stoff og stil, bortsett fra det mørkerosa som er en etterlevning fra åttitallet fra mammas stofflager.  Størrelsen endte opp med å bli ca 130 x 130.
 
Som dere ser fikk jeg ikke til å lage lappene helt trekantet, men det skal jeg få til neste gang - for JA, jeg har veldig lyst til å lage det en gang til! Nå sitter apen og passer på teppet,  og begge delene skal gis bort til bittelille Agnes denne uka. Det er vel barselgaven sin, det! (kledelig beskjeden...).

25 kommentarer:

  1. Åhoi for en barselsgave!
    Heldige Agnes :) !

    SvarSlett
  2. Kjempe fint! Du har all grunn til å være stolt, og bare vis det frem, jeg har ikkje blitt lei selv om jeg følger deg på instagram :) Fikk litt lyst til å lage dette selv... Til neste baby om noen år kanskje?? Ha ein nydelig onsdag!

    SvarSlett
  3. Heldig den som får et så flott teppe. Vær veldig stolt!

    Overtransportør måtte jeg google.

    SvarSlett
  4. Det er bare helt fantastisk. Kjenner jeg blir så inspirert når jeg ser på det. Det rett og slett kribler.

    SvarSlett
  5. Hei og hopp!
    Dette teppet var fantastisk fint!
    Fargene får hjertet mitt til å banke litt ekstra ;)

    SvarSlett
  6. Jeg har ikke sett det før, og synes det var utrolig flott! Veldig fine farge og mønsterkombinasjoner :)

    SvarSlett
  7. Knallfint! Godt gjort på første forsøk:)
    Takk for link:)

    SvarSlett
  8. Synd vi har gitt oss i nyfødtspalten! Oioioi så fin barselgave!

    SvarSlett
  9. Er fremdeles ganske forelska i det teppet eg !! :)

    SvarSlett
  10. Så flott barselgave! Skjønner godt at du er stolt! Teppet er nydelig:) Fine og friske farger. Apen var jo supersøt:)

    SvarSlett
  11. Lovely! Thank you for sharing! It looks great with black binding! :)

    SvarSlett
  12. Agnes er en heldig jente. Kjempefint teppe og apene er søte som alltid :)

    SvarSlett
  13. Ingen grunn til beskjedenhet, det var fantastisk flott!

    SvarSlett
  14. Jeg har fulgt progresjonen på instagram, men tåler å se det igjen og igjen! Nydelig veggfarge har du óg! Ha ei fin uke :o)

    SvarSlett
  15. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  16. Ååå, så flink!!! Det ble suuuuperfint! Drømmer litt om å tørre å ta i symaskina selv....du inspirerte meg til å prøve...tror jeg...når jeg får tak i noen fine stoffer.

    Igjen; superfint!

    SvarSlett
  17. Så flink du är! En fröjd att få följa dig här på din blogg. Tack för att du skänker inspiration till mig och andra. Kram fr Anna

    SvarSlett
  18. Det er en fantastisk barselgave!
    Det teppet er helt nydelig, og du kan vise det tusen ganger på bloggen også uten at jeg går lei! Apen også! :D

    SvarSlett
  19. Det er nydelig! Synes du kan gi deg selv et velfortjent klapp på hodet og en dans på bordet. Fantastiske tepper du har laget. Vis, vis de mer!!
    For noen vanvittige flotte barselgaver, heldiggriser :)

    So long...

    SvarSlett
  20. Hvorfor har ikke jeg fått med meg dette innlegget?! Knallfint teppe!! Har tenkt på å sy sånne geometriske former selv, men synes det ser så vanskelig ut!
    Du har lov til å være stolt nå, Elise!! :)

    SvarSlett